Środa 22 lutego 2017
imieniny: Małgorzaty, Marty, Nikifora

Referat Podatków i Opłat Lokalnych

Kierownik Referatu Podatków i Opłat lokalnych
Sabina Wiśniowska - pokój nr 6
Telefon: (13) 44-847-23
 
Referat Podatków i Opłat Lokalnych mieści się w pokojach:
 
pokój nr 6 - Księgowość podatkowa, naliczanie podatków i opłat, windykacja należności   
Sabina Wiśniowska
Małgorzata Kobak
Edyta Trybus
Telefon: (13) 44-847-23, (13) 44-847-24
 
pokój nr 7 - Naliczanie podatków i opłat , windykacja należności
Dorota Dźwigała
Iwona Gronkiewicz
Barbara Ziomek
Telefon: (13) 44-847-37
 
pokój nr 8 - Naliczanie podatków i opłat
Ewelina Wosiewicz
Telefon: (13) 44-847-39
 
Do kompetencji Referatu Podatków i Opłat Lokalnych należy w szczególności:
  1. dokonywanie wymiaru podatków i opłat lokalnych, podatku rolnego i podatku leśnego,
  2. wydawanie decyzji ustalających wysokość zobowiązań podatkowych i opłat, w których organem podatkowym jest Burmistrz,
  3. rozpatrywanie podań o zastosowanie ulg, umorzeń, darowizn, rozkładania na raty, zwrotów, stwierdzania nadpłat itp. w zakresie podatków i opłat,
  4. ewidencja księgowa dochodów podatkowych i opłat,
  5. windykacja należności podatkowych i opłat, do których stosuje się przepisy ustawy Ordynacja podatkowa,
  6. opracowywanie projektów uchwał Rady w zakresie ustalania stawek podatków i opłat lokalnych, podatku rolnego i podatku leśnego,
  7. rozpatrywanie wniosków dotyczących pomocy publicznej,
  8. przeprowadzanie postępowań wyjaśniających w sprawach podatkowych i opłat lokalnych,
  9. wystawianie upomnień i tytułów wykonawczych w związku z zaległościami podatkowymi i opłatami,
  10. rozpatrywanie opinii w sprawach podatków pobieranych przez Urząd Skarbowy,
  11. kontrola powszechności opodatkowania,
  12. prowadzenie kontroli podatkowych na podstawie pisemnych upoważnień Burmistrza,
  13. wydawanie zaświadczeń w sprawach podatkowych,
  14. prowadzenie dokumentacji dotyczącej zwrotu podatku akcyzowego,
  15. przygotowywanie spisu wyborców i obsługa wyborów do Izb Rolniczych,
  16. współpraca z innymi organami i instytucjami (komornik, KRUS, ZUS, bank),
  17. przyjmowanie oświadczeń i zeznań świadków oraz wydawanie zaświadczeń związanych z pracą w rolnictwie,
  18. prowadzenie innych spraw dotyczących podatków i opłat lokalnych wynikających z przepisów szczególnych,
  19. prowadzenie spraw związanych z opłatami za gospodarowania odpadami komunalnymi.
.