Niedziela 22 września 2019
imieniny: Maury, Milany, Tomasza

Warsztaty językowe w Wielkiej Brytanii

W dniach 6 -11.05 br. uczniowie Szkoły Podstawowej i absolwenci Gimnazjum w Jedliczu wzięli udział w warsztatach językowych w Londynie. Uczestnicy mieli możliwość poznania wielkiej metropolii, jaką jest Londyn, a także wypróbowania swoich umiejętności językowych. Po wyczerpującej podróży trwającej ok. 28 godzin nadszedł czas na zwiedzanie Anglii. Londyn przywitał nas słoneczną pogodą wbrew panującemu stereotypowi. Pierwszym punktem programu było zwiedzanie twierdzy The Tower of London. Następnie przeprawiliśmy się przez most Tower Bridge  na drugi brzeg rzeki Tamizy i udaliśmy się do teatru szekspirowskiego The Globe oraz pod Katedrę św. Pawła i do City- dzielnicy londyńskiej finansjery. Ostatnim punktem naszego planu w pierwszym dniu była Tate Modern- Galeria Sztuki Nowoczesnej. Oprócz zwiedzania, na każdy dzień przydzielono uczniom zadania do wykonania, wszystkie w języku angielskim.  Najczęściej była to  rozmowa z napotkanymi na ulicy ludźmi na wybrane tematy, ale również napisanie krótkich wypowiedzi pisemnych, ułożenie historyjki obrazkowej ze zrobionych zdjęć czy też gry terenowe. Drugi dzień naszych warsztatów upłynął pod znakiem muzeów; zwiedziliśmy Muzeum Historii Naturalnej i Muzeum Nauki, Muzeum Alberta i Wiktorii oraz Muzeum Brytyjskie. Po dniu pełnym wrażeń zdobytych poprzez obcowanie z nauką, kulturą i sztuką udaliśmy się na zasłużony odpoczynek w domach naszych brytyjskich gospodarzy, by tam podzielić się doznaniami. Kolejny  dzień warsztatów rozpoczęliśmy od wizyty u Harry’ego Potter’a. Jest takie miejsce niedaleko Londynu, do którego powinni trafić wszyscy fani tego bohatera. Mowa oczywiście o Warner Bros Studio Tour London- The Making of Harry Potter w Watford, gdzie na kilka godzin  wkroczyliśmy  do świata magii i przygody.  Czekała tam nas moc atrakcji związanych z Harry’m Potterem, bo to właśnie tutaj, przez ponad 10 lat, powstawały wszystkie części filmu. Od 2012 roku każdy może zajrzeć za kulisy tej mega produkcji. Po zakończonych zdjęciach została tam ogromna ilość rekwizytów, kostiumów, ale przede wszystkim prawdziwych planów filmowych, które obecnie udostępnione są turystom odwiedzającym to miejsce. Dzięki temu mogliśmy poznać tajniki realizacji jednego z najbardziej kasowych filmów wszechczasów oraz zbliżyć się do magicznego świata słynnego czarodzieja Harry’ego  Potter’a. Następnie po lunchu w parku św. Jakuba przeszliśmy do National Gallery, gdzie wykonaliśmy nasze kolejne zadanie językowe, które miało polegać na zagadnięciu artystów ulicznych o życie w Londynie- na szczęście zadanie to nie było trudne, ponieważ artystów nie brakowało i wszyscy byli bardzo przyjaźni i otwarci. Kolejnym punktem był spacer po jednej z egzotycznych dzielnic Londynu- China Town. Ostatnim dzień naszego pobytu w Londynie był równie intensywny i interesujący co poprzednie. Pierwszą atrakcją był przejazd London Eye, z którego mieliśmy widok na panoramę całego Londynu. Następnie grupa udała się  na rejs po Tamizie aż do Greenwich, przejście obok Królewskiego Obserwatorium Astronomicznego ze sławnym południkiem zerowym oraz zwiedzanie Muzeum Morskiego. Wyjazd ze stolicy  zakończyliśmy spacerem po Greenwich, w którym znajduje się również Cutty Sark, jedyny zachowany na świecie kliper herbaciany.

Już po raz czwarty uczniowie naszej szkoły wzięli udział w Warsztatach Językowych w Wielkiej Brytanii. Program został zrealizowany we współpracy z Biurem Turystyki Młodzieżowej ATAS z siedzibą w Warszawie, które kolejny raz stanęło na wysokości zadania, zapewniając uczestnikom wyjazdu bezpieczną, komfortową i niezapomnianą przygodę. Warsztaty te były przede wszystkim wspaniałą praktyczną lekcją języka angielskiego. Wyjazd bardzo podobał się uczestnikom, którzy dzięki niemu przełamali swoje bariery językowe i przeżyli wielką przygodę. Dzięki warsztatom uczniowie mieli możliwość zwiedzenia Londynu oraz poznania jego najważniejszych zabytków. Wszyscy uczestnicy zakwaterowani byli u rodzin brytyjskich, zróżnicowanych kulturowo i etnicznie,  a poprzez kontakty z nimi, mieli okazję doskonalić  umiejętności komunikacji w obcym języku. Program zwiedzania uzupełniony był ćwiczeniami językowymi, które przygotowane w formie zabaw, quizów i zagadek były przeprowadzone w naturalnych, codziennych sytuacjach. Wyjazd na warsztaty okazał się dla uczniów  doskonałą okazją do wypróbowania i udoskonalenia swoich umiejętności leksykalnych oraz mobilizacją do dalszej nauki.

(Nauczyciele języka angielskiego- Aleksandra Twaróg-Paluch i Marta Sanocka)

Słownik: